20071008

#1

Från och med idag skriver jag loggbok genom denna blogg. Christian är min handledare och Andréas Nilsson är hans profet. Nu först, kommer ett par poster som jag skrivit tidigare. De tre första är alltså gamla loggar.

Första loggen kommer lite sent. Jag har kommit ganska långt i projektarbetet. Jag började redan under sommarlovet att planera hur det skulle se ut. Såhär långt har jag kommit just nu:

  • Bestämt namn på företaget, Dedikat
  • Köpt domänen www.dedikat.se
  • Framställt logotyp (se hemsida)
  • Kontaktat en svensk tillverkade av t-shirts. Tshirt.se heter företaget. Jag gjorde först en förfrågan på deras vanliga t-shirtar men kom på att det hade varit kul att använda ekologiska tröjor. Tshirt.se har tydligen planer på detta, så en andra förfrågan har skickats.
  • Börjat på projektplaneringen, har dock inte planerat längre än ett par veckor framåt
  • Anmält mig till en föreläsning på Göteborgs Stadsbibiotek 3 oktober för nyföretagare inom kultursektorn. Jag ska skriva frågor som jag förhoppningsvis får svar på under föreläsningen.
  • Pratat med en återförsäljare i Kungälv. Återförsäljaren heter Ish och är främst inriktad på unika kläder, ofta väldigt dyra och gjorda i små upplagor. Hans målgrupp är främst killar/män som är villiga att betala över 2000 kronor för ett par jeans, bara de är sydda i ekologisk, handplockad bomull från Peru. Passar min målgrupp perfekt.

Inga kommentarer:

Dedikat

Dedikat består av Andréas Nilsson och Linus Lindell. Detta är deras blogg.